אנשי שיווק מעבר להיותם אלה אשר מכתיבים אסטרטגיה שיווקית, תמהיל שיווקי והכפפה לאנשי המכירות שבארגון, חייבים להכנס אל עולם הפרסום על מנת להפעיל קאורלציה בין המחשבה השיווקית לבין שפת פרסום הפועלת אצל הלקוח.
על נושא שפת הפרסום מיותר לדבר כי כול בר קיימא העוסק בתחום השיווק יודע איך נוצרת שפת פרסום ובשביל לא לצאת כמי שכותב דברים מבלי להסביר אותם אתן דוגמא מוכרת מהי שפת פרסום:
כול אדם שרואה כתום יודע שזה אורנג, כול מי שרואה אורנג יודע שזה כתום, כול מי ששומע את הקריין של אורנג יודע שזה אורנג.
זוהי שפת פרסום.
אחידות בצבע, אחידות בלוגו, אחידות בשפה, אחידות באלמנטים, בפרסום הויזואלי.
עד כאן הבנו מהי שפת פרסום וכמה היא עוזרת לשווק את המוצר
לא כולם אורנג ולא לכול העסקים יש את התקציבים והמהשאבים להטמיע את השפה אצל מיליוני משתמשים, ומה בכול זאת יכול לעשות עסק קטן, חברה, על מנת לשלב במערך השיווק שלו גם את אלמנט הפרסום?
כ יועץ אסטרטגי כאן נגדיר פרסום תדמידי או פרסום מכירתי: לפרסום תדמיתי יכולות להיות כמה אופציות לעסק: אתר אינטרנט,פרסום של המוצר או השירות בעיתונית ארצית או מקומית (מי שישים לב בתקופה האחרונה לפרסומות שמופיעות במגזין של המדינה 7 ימים יוכל לראות כי מספר רב יותר של מפרסמים מופיעים שם, מה שאומר שמחיר הפרסום בעיתונות הכתובה נפל ומאפשר כניסה של יותר שחקנים לפרסום במדיה זאת.
גם העיתונות המקומית בכוחה ליצור קמפיין או מודעות תדמיתיות לחברות
שימו לב כי לא דיברתי על מדיות יקרות קרי טלויזיה או רדיו, אף על פי שפרסום ברדיו מקומי או ארצי ניתן למדוד באמצעות סקרים שנערכים אחד לחצי שנה על אחוז הריטינג של אותה תחנה. אני אישית כ-יועץ שיווק לא תומך בפרסום ארצי עם המוצר שלי נמכר במיקום אחד או שתיים אבל בהחלט תומך בפרסום רדיו מקומי עם אחוז ריטינג מספק במקום המכירה.
מהפרסום התדמיתי אני עובר לפרסום המכירתי שכאן אני מכוון לכוון ה-הרד-סל...הוה אומר בחירה של מוצרים מתוך תמהיל המוצרים הקיים בעסק והקפצתם למכירה במחיר זול משמעותית. למבצעים כאלה, מאחר והם צריכים לתת בום ללקוח והוא חייב לקבל את המידע על המבצע בזמן אמת הייתי משתמש בעיתונות מקומית כולל העיתונות המקומית השלישית קרי היומנים הפנימיים של הערים המקומיים אשר יש להם אפקט לפעמים, יותר גדול מהמקומונים וזאת בגלל הרכילות הנכתבת על אנשים שהתושבים מכירים.
כ-יועץ עסקי אני חוזר ומדגיש את חשיבותו של פרסום לעסק כחלק מתהליך השיווק. זה אומר גם לגבי מוצרים שימושיים וזה גם אומר לגבי מוצרים סקטוריאלים שלהם יש אתרים או עיתונות מקצועית השווה פרסום תדמיתי או הרד-סל תלוי בזמן ובמצב.